Sunday, February 12, 2012

The Crippler Mind ♪ Pencengkam Minda

Setelah lama meninggalkan blog aku yang usang ini, aku ada something nak dinukilkan di dalam post aku pada hari ini. Terlalu banyak konflik dalaman, konflik jiwa mahupun konflik sekeliling yang aku alami recently. Tapi, tu semua adalah cabaran yang perlu aku tumpuhi untuk mematangkan diri aku demi menjadi seorang insan yang cemerlang, gemilang dan terbilang. (hahahahahahaha, ayat x leh bla kan, skema gyle)

Walaupun didatangi dengan pelbagai masalah, aku hadapi nya dengan senyuman walaupun beberapa dari masalah tersebut amatlah penting dan susah untuk aku terima. Aku tak suka orang lihat aku seperti seorang yang ada masalah sebab bagi aku seseorang yang bijak menangani masalah adalah seorang yang mampu menyorakkan masalahnya tanpa diketahui oleh orang lain. (betol x, my reader?)

First thing first, kawan-kawan disekeliling aku nampak perubahan selepas aku naik semester dua ni. Yelah! dari sebaik-baik budak tiba-tiba jadi tak baik sikit. Mana tak nya, masuk kelas tanda tangan je pastu choww mana tak kne tegor ngan member kan. Tapi, tu lah truth kan... untuk mengelak dari peer pressure dlm kelas lagi better aku choww instead of duduk kat dalam lecture hall yang lagi buat aku tension. Anyway, I know I should change this habit. I'll try okay! Setakat ni study okay, walaupun result semester cuma 3.73. Lagi 0.02 kot nak dapat anugerah kecemerlangan asasi. Hampanya... 

Cinta. Erm. Susah nak cerita pasal ni. Bab aku pun tak reti nak cerita pasal ni. Tapi terpaksa la diceritakan untuk korang-korang tahu and lebih mengenali aku ni. Aku didatangi oleh cinta pada bulan januari dulu la. Pada mulanya aku just nak main-main je. Yelah, spe tak kenal zekry kan. Lau chatting mesti je nak panggil orang ngan gelaran manja-manja kan. Tapi, kali ini, adalah seorang girl, fancy girl, kaki anime, kaki manga, cute, perangai sikit cam dak2 tapi it's nice to see. Aku kenal si dia ni kat bilik lecturer aku. Aku just talk-talk biasa. At last terbawa kat FB!. Aku yang mengada2 ni mula panggil dye dengan gelaran manja pastu mula declare yang enggak. Aku rasa dye cair time tu kott. Jahatnya aku. ( Awak kalau baca ni, jangan marah eh?). Tapi, before aq mengayat time ni, aku de jumpa dye kat library. Ye lah just nak talk2 je pun. Tapi talking bout her hobbies la. Ape tak nya satu kepala ngan aku kot. Kaki anime. hahahahaha. And then, suddenly mse perbualan aku kat FB! dye de tnye aq sme de aq ske kat dye ke x. N please bg thu before new year. What the. Aku yang tak pernah seriyez dalam cinta ni. Mula la gabra tak tentu pasal. Pastu de member dye bgthu kat aku, yg dye dh cam mayat hidup dah sbb nak tahu jawapan aku. N aku bgtahu membe dye yg aq tak tahu. Then, member dye bg suggestion kat aku. Lagi better ko cakap yang ko nak kawan ngan dye je. Aku pun immediately, bgtw dye yg kita lagi better berkawan. And then mulalah operasi friendzoned. Tapi, dye nak ngam ngn lecturer yg aq slalu rujuk tuk tanya sal math n some stuff about IT. N lecturer tu mula la mengge'dog'kan aq pasal aq friendzoned dye. Tapi sireyez, aku pandang muka dye dekat2. Mmg dye cute. Kawaiiiii. Meggedik plak aku ni kan. Ada la satu malam ni aku nekad aku bagi dye chance la. Let's see our relationship. Dye approve request aq tuk in a relationship. Bestnye. Hari berganti hari, hubungan kami didatangi dengan pelbagai cabaran, ada pihak yg tak berpuas hati. Mklomlah aku ni ramai yang tak minat kan.  At the end, dye cam goyah n tak mampu untuk mempertahankan hubungan yang aku yakin this is my true love. N then, and then end dngan clash. erm. Hampa hatiku. Akhirnya, aku baru realized yg aku cinta kan dye seriyezly bukan main2. Orang2 tua dulu de berkata, tak kenal maka tak cinta. So aku kenal dye, n then aq cinta dye. Perangai dye yg cute tu membuatkan aq tergoda kot. Lagi satu dye ni pandai math. Leh la jd sumber rujukan aku. Tapi tu semua kisah lama. Kami dah xde pape. Pada mulanya this thing down kan aq. Tapi at the end aq dapat raise balik. Allah masih sayang kan aku. Dye nak aku berjaya.

Konklusinya, dalam hidup ini ada pelbagai masalah yang kita perlu tempuhi. Tapi yang membezakan kita adalah sikap berani dan tabah kita untuk menghadapi setiap masalah tu. Tak kita bertapa besar pun masalah tu, kita perlu cool and relax. Sebab every masalah ada its own solution. Sal isu cinta lak. Kita mmg patut bercinta tapi janganlah sampai ia down kan kita. Ape pun tak bleh nanti. Akhir kata aku, aku masih sayang kan dye. Harap satu hari nanti aku dapat bersama ngan dye, kalau bukan aku, aku harap dye dapat orang yang better dari aku bab dye mmg baik.
Adios!!!

2 comments:

  1. sedih wak .. siyezly~ -_- tpi harp awak juma org yang lebh baik dri jumpa org yang maybe hnya 'cair' dgn anda ... :'(

    ReplyDelete
  2. hmmm.. sy cinta kan HS sgt3... It's hard for me to leave this feeling.. If u know what I mean

    ReplyDelete